گزارش کارآموزی در بانک ملت
فهرست مطالب
فصل اول :آشنایی کلی با مکان کار آموزی 7
تاریخچه بانک 8
باشگاه مشتریان بانک ملت 9
فصل دوم :ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز 11
پایانه های فروشگاهی بانک ملت (POS)
پایانه های خودپرداز(ATM)
برداشت وجه 16
انتقال وجه 17
انتقال وجه به حساب های متمرکز 17
انتقال وجه به کارت های بانکی عضو”شتاب” 17
خدمات پرداخت 18
خرید شارژ 18
پرداخت قبض 18
کمکهای مردمی 19
صورت حساب 19
تغییر رمز 19
خدمات تسهیلات 20
خروج 20
پرداخت الکترونیک بهای سوخت 20
مزایا 21
روشکار 21
سامانه حواله الکترونیک بین بانکی (سحاب) 23
ملاحظات امنیتی در استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی 24
مدیریت کلمه عبور 25
ملاحظات رایانه های شخصی 26
ملاحظات عمومی 27
پایانه های پرداخت الکترونیک شعب (کارت خوان های شعب) 28
سامانه اتاق پایاپای الکترونیک (پایا) (Automated Clearing House(ACH
مزایای کلی استفاده از حواله بینبانکی پایا(ACH)
چگونه می توان از حواله پایا استفاده کرد؟ 31
تفاوتهای سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتناRTGS) با سامانه پایاپای الکترونیک (پایاACH) 32
برخی تعاریف 32
نحوه دریافت شماره«شبا»: 32
همراه بانک 33
راهنمای فعالسازی همراه بانک 33
همراه بانک 34
راهنمای فعالسازی همراه بانک 34
راهنمای نصب نرم افزار همراه بانک 35
سیستم عامل اندروید، ویندوز موبایل و جاوا 35
سیستم عاملIOS(اپل) 36
ملاحظات امنیتی در استفاده از نرم افزار”همراه بانک” 37
فصل اول :
آشنایی کلی با مکان کار آموزی
تاریخچه بانک
بانک ملت به موجب مصوبهی مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸۸ مجمع عمومی بانکها از ادغام بانکهای تهران، داریوش، بینالمللی ایران، عمران، بیمهی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹۹ تشکیل و با شماره ۳۸۰۷۷ در ادارهی ثبت شرکتها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.
با ادغام بانک ها، سرمایهی اولیهی بانک ملت به ۵/۳۳ میلیارد ریال رسید.
به استناد مجمع عمومی فوقالعاده بانکها (مورخ ۱۷ فروردین۸۷) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانکهای کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند.
مهمترین راهبردهای بانک ملت توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخصهای عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهرهوری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دستهبندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزشهای استراتژی محور، فنآوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شدهاست.
باشگاه مشتریان بانک ملت
” باشگاه مشتریان بانک ملت” محیطی پویا و صمیمی است که از راه آن، به جز خدمات متعارف بانکی، مزایای دیگری برای مشتریان قائل می شویم و تازه ترین طرح های بانک را به شما معرفی میکنیم؛ تا از دوستان این باشگاه باشید.
بانک ملت با بهره گیری از دانش و تخصص و جدید ترین تکنولوژیها و متد ها عمل کرد و بهترین کیفیت خدمات را عرضه کند. نام بانک ملت که برگرفته از نام ملت غرورآفرین ایران است، رسالت سنگینی بر دوش ما نهاده است تا پس از شناخت دقیق و عمیق خواستههای مردم، تحقق آنها را وظیفه اصلی خود بشماریم.
اهداف”باشگاه مشتریان بانک ملت”
فراهم کردن زمینه تجربهای عالی و متمایز برای مشتریان؛
توسعه و تولید محصولات و خدمات جدید، از راه شناسایی خواستهها و نیازهای مشتریان؛
ایجاد ارتباطی و تبادل نظرمستقیم میان بانک و مشتریان؛
بازتابی شایسته به اعتماد مشتریان؛
ترویج فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیکی.
در”باشگاه مشتریان ملت” میتوانید با استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی بانک ملت امتیازاتی بهدست آورده، با دستیابی به حدنصابهای معین بدون قرعه کشی جوایزی به عنوان پاداش دریافت کنید. بخت و اقبال را فراموش کنید. در”باشگاه مشتریان ملت” همه برندهاند.
اگر توانا وخلاق و مشتاق فضاهای مجازی هستید؛
اگر میخواهید از جوایز و جشنواره های فوق العاده بانک ملت استفاده کنید؛
و اگر به دنبال برآورده کردن آرزوهای کوچک و بزرگ خود هستید؛
حتما در باشگاه رسمی مشتریان بانک ملت عضو شوید و لحظههای خوبی را تجربه کنید.
تاریخچه بانک ملت
گزارش کارورزی در بانک ها
دانلود کاراموزی در بانک ملت
پروژه کارورزی بانک ملت