پروژه و پایان نامه

دانلود پایان نامه پروژه دانشجویی

پروژه و پایان نامه

دانلود پایان نامه پروژه دانشجویی

خرید پایان نامه ارشد و کارشناسی
دانلود پروژه های دانشجویی

  • ۰
  • ۰

تاثیر مدیریت بر فروش


فهرست مطالب


فصل اول:


بیان مسئله و کلیات


موضوع تحقیق: 2


مقدمه: 3


واژه های کلیدی:4


تاریخچه تحقیق:  4


 فرضیات تحقیق: 6


اهداف: 6


سوالات ویژه تحقیق:  7


تعاریف عملیاتی: 7


اهمیت و ضرورت تحقیق:11


محدودیت ها:12


متغیرهای تحقیق:13


فصل دوم:


سابقه تحقیق


پیشینه تحقیق15


استراتژی های اصلی 18


انتخاب استراتژی19


اجرای استراتژی 19


BostonCansulting Group


معیار های استراتژی اثر بخش 22


فرآیند مدیریت استراتژیک  24


فصل سوم:


روش اجرای تحقیق


روش اجرای تحقیق:  28


جامعه آماری:  28


نمونه:28


روش نمونه گیری: 28


روش گردآوری اطلاعات : 29


 

فصل چهارم و پنجم:


(یافته ها و تجزیه و تحلیل یافته ها)


 

فصل ششم :


خلاصه تحقیق و نتیجه گیری


جمع بندی: 59


نتیجه گیری: 60


قبول یا رد فرضیه ها: 61


منابع 64


ضمائم  65


پرسشنامه66


 

مقدمه:

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافته‌اند و چرا برخی از شرکت‌های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت بین الملل رسیده‌اند؟ آیا در این مورد فکر کرده‌اید که چرا برخی از مؤسسات، نوسان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه می‌کنند و در مقابل برخی از سازمان‌ها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز می‌مانند؟ به عقیده بسیاری از متخصصان علم مدیریت پاسخ بسیاری از این گونه سئوالات را باید در مفاهیمی به نام «استراتژی» و «مدیریت استراتژیک» جستجو کرد. در این مقاله سعی شده است نگاهی گذرا بر مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن در سازمان‌ها داشته باشیم.


از لحاظ مفهومی مدیریت استراتژیک با تحول در تئوری‌های مدیریت همگامی دارد. مکاتب کلاسیک رفتاری و کمی مدیریت بر جنبه‌هایی از سازمان و عملکرد آن تأکید می‌کردند که توسط مدیریت قابل کنترل بود. مسایلی از قبیل برنامه‌ریزی تولید، رفتار زیردستان، بهبود محیط کار، نقش گروههای غیررسمی در بازدهی کار، مدل‌های کمی تصمیم‌گیری و غیره. لیکن هرگز فضای سیاسی جامعه ، احساس افراد و نهادهای خارج از سازمان، مسأله اصلی آنها نبود. چرا که محیط از ثباتی نسبی برخوردار بود و چنین نیازی هم احساس نمی شد. به تدریج با رشد مستمر اقتصادی، اوضاع قابل اطمینان محیطی از میان رفت و تغییرات و حوادث شتابنده ای در جهان اتفاق افتاد. لذا تغییرات و دگرگونی های سریع و پیچیده‌ جامعه و تأثیر آن بر رشد و توسعه‌ شرکت‌ها موجب شد که مدیران توجه خود را به محیط سازمان معطوف گردانند و مفاهیمی مانند سیستم، اقتصاد، برنامه‌ریزی بلند مدت، استراتژی و فرایند مدیریت استراتژیک مورد توجه صاحب‌نظران مدیریت قرار گیرد. این مفاهیم و نظریات پاسخ علم مدیریت به دگرگونی و تغییرات وسیع اقتصادی واجتماعی بود.


توجه به محیط، آگاهی از تاثیر متغیرهای محیطی و ارائه‌ چشم اندازی از فعالیت آینده برای سازمان‌ها، لزوم آمادگی برای برخورد با تغییرات مداوم را توجیه می کند. وجود عدم قطعیت های محیطی (Uncertainities) در مسایل سازمانی به لحاظ مبهم بودن و طبیعت احتمالی رخدادهای آتی و آمادگی سازمان‌ها جهت تغییر، برخوردی متفاوت با تغییر، نوع تصمیمات‌، عوامل جدید مؤثر بر تصمیم‌گیری و قطعیت در مورد تغییرات آینده، توجه به استفاده از مدل مدیریت استراتژیک را افزون تر می کند.



واژه های کلیدی:

استراتژی، مدیریت استراتژیک، فروش ، سیستم، تفکر سیستمی، برنامه ریزی استراتژیک


 

تاریخچه تحقیق:

روند تکاملی مدیریت استراتژیک قبل از انقلاب صنعتی : انسانها برای ادامه حیات خود کار می کردند و به این ترتیب غالبا به اندازه نیاز خود تولید می کردند. تغییر این ساخت فکری بعد از انقلاب صنعتی جای خود را به فعالیت معطوف به هدف سود واگذار کرد.


این تغییر ذهنیت صنایع دستی و واحدهای تولیدی پراکنده و کوچک را زیر یک سقف جمع کرده و متمرکز ساخت. بدین ترتیب بعد از انقلاب صنعتی تعداد و بزرکی سازمانها رو به افزایش گذاشت و تنوع فعالیت ها و پیچیدگی ساختارهایشان آغاز شد.


در نتیجه این پیشرفتها- سازمانها به صورت تشکل های حاکم  جوامع  درآمدند.در فرهنگ مدیریت به این پیشرفتها انقلاب (تحول) اداری نام داده می شود.


با ادامه این روند نیاز به قشر اداره کننده که توانایی های لازم را دارا باشند بیشتراحساس می شد.همراه با افزایش تدریجی مسائل سازمان و مدیریت – نیاز روی آوردن بیشتر به تکامل سیستماتیک موضوع احساس شده و از اوایل قرن بیستم به بعد فعالیت های علمی و تحقیقاتی آغاز شد.


اگر تحقیقات علمی اندیشمندان مدیریت کلاسیک را در این زمینه به عنوان پیشرو قبول کنیم – پدیده مدیریت و حل مسائل سازمانی به صورت علمی پدیدهای نو محسوب می شود.


پیدایش مدیریت استراتژیک از لحاظ تاریخی بعد از ظهور مدیریت علمی و مصادف با میانه دوم سده بیستم است.اما تکامل و تدوین آن به صورت یک سبک مدیریتی نسبتا نوین است. 



 فرضیات تحقیق:


فرضیه1 تحقیق: بین استراتژی و محیط رابطه ای مستقیم وجود دارد.


فرضیه2 تحقیق: بین استراتژی و بهره وری رابطه معنی داری وجود دارد.


فرضیه3 تحقیق:بین رقابت جهانی و استراتژی رابطه خوبی وجود دارد.


فرضیه4 تحقیق:بین اطلاعات  و انتخاب استراتژی رابطه ای مستقیم وجود دارد.


فرضیه5 تحقیق:بین مهندسی مجدد و استراتژی رابطه ای معنی دار وجود دارد.


فرضیه6 تحقیق:بین استراتژی و تجدید ساختاررابطه ای معنی دار وجود دارد.


فرضیه7 تحقیق:بین استراتژی و شیوه حل اختلاف و تعارض رابطه ای مستقیم وجود دارد.


 

اهداف:


1.  بدست آوردن اطلاعاتی در مورد اثربخشی برنامه ریزی استراتژیک در شرکت های بازرگانی استان آذربایجان شرقی


2.  آشنایی سازمانها و مدیران سازمانهای  استان آذربایجان شرقی با مدیریت استراتژیک در صورت عدم آشنایی با آن


3.  توسعه طرح استراتژیک


4.  بالا بردن کارایی شرکت های بازرگانی با استفاده از مدیریت استراتژی


سوالات ویژه تحقیق:


1.  علت استفاده از روش برنامه ریزی استراتژیک چیست؟


2.  آیا این روش به فروش شرکت تاثیر دارد؟


3.  آیا این روش باعث افزایش بهره وری شده است؟


 

دانلود پایان نامه تاثیر مدیریت در فروش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی