پروژه و پایان نامه

دانلود پایان نامه پروژه دانشجویی

پروژه و پایان نامه

دانلود پایان نامه پروژه دانشجویی

خرید پایان نامه ارشد و کارشناسی
دانلود پروژه های دانشجویی

  • ۰
  • ۰
ارتباط سبک های یادگیری و راهبردهای تنظیم هیجانی با اضطراب امتحان ریاضی در دانش آموزان
 
توجه نمایید این پایان نامه کامل می باشد و به همراه پروپوزال و پرسشنامه است و فرمت آن نیز ورد می باشد.
 
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین راهبردهای تنظیم هیجانی و سبک های یادگیری با اضطراب امتحان ریاضی در بین دانش آموزانبود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پایه نهم شهرستان گرمه در سال تحصیلی 95-1394 بودند. نمونه ی پژوهش شامل 160 نفر از دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. ابزار این پژوهش شامل مقیاس اضطراب امتحان ریاضی پلیک و بارکر (1982)، پرسشنامه راهبردهای تنظیم هیجانی گارنفسکی و همکاران (2001) و پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (1982) بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی؛ میانگین، انحراف معیار و نمودار و آمار استنباطی؛ آزمون کالموگروف- اسمیرنوف، تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار «بستۀ آماری برای علوم اجتماعی؛ SPSS» نسخه 16 صورت پذیرفت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که راهبرد تنظیم هیجانی و سبک های یادگیری قادر به پیش بینی و تبیین معنادار اضطراب امتحان ریاضی در بین دانش آموزان هستند (01/0>P). نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد  که بین راهبرد تنظیم هیجانی سازگارانه و سبک های یادگیری همگرا و جذب کننده با اضطراب امتحان ریاضی ارتباط و همبستگی منفی و معناداری در بین دانش آموزان وجود دارد (001/0>P). نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد  که بین راهبردهای تنظیم هیجانی ناسازگارانه و سبک  یادگیری انطباقی با اضطراب امتحان ریاضی ارتباط و همبستگی مثبت و معناداری در بین دانش آموزان وجود دارد (04/0>P). با توجه به نقش معنادار راهبردهای تنظیم هیجانی و سبک های یادگیری در پیش بینی اضطراب امتحان ریاضی در دانش آموزان می توان پیشنهاد داد که روانشناسان مدرسه و متخصصین بالینی بر اساس نتایج چنین مطالعاتی به طراحی کارآزمایی های بالینی مناسب و یا اصلاح مداخله های موجود اقدام نمایند.
واژه های کلیدی: اضطراب امتحان ریاضی، راهبردهای تنظیم هیجانی، سبک های یادگیری، دانش آموزان. 


فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول- کلیات تحقیق
1-1) 1-1- مقدمه 3
1-2-بیان مساله 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش 8
1-4- اهداف تحقیق 9
1-4-1- هدف کلی 9
1-4-2- اهداف جزیی 9
1-5- فرضیات تحقیق 10
1-5-1- فرضیه کلی 10
1-5-2- فرضیات جزیی 10
1-6- متغیرهای پژوهش 10
1-7- تعاریف متغیرها 10
1-7-1- تعاریف نظری 10
1-7-2- تعاریف عملیاتی 10
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- اضطراب امتحان ریاضی 14
2-1-1- شیوع اضطراب امتحان ریاضی 15
2-1-2- شدت علایم اضطراب امتحان ریاضی   16
2-1-3- علل اضطراب امتحان ریاضی 16
2-1-4- عوامل انگیزشی موثر در اضطراب امتحان ریاضی 19
2-1-5- سبک های یادگیری ریاضی موثر در اضطراب امتحان ریاضی 20
2-1-5-1- سبک یادگیری کمی 21
2-1-5-2- سیک یادگیری کیفی 21
2-1-6- ابعاد و عوامل تشکیل دهنده اضطراب امتحان ریاضی 22
2-1-7- درمان اضطراب امتحان ریاضی 23
2-2- راهبردهای تنظیم هیجانی 24
2-2-1- مدل فرایند تنظیم هیجانی گراس 27
2-2-2- نقش شناخت در راهبردهای تنظیم هیجانی 28
2-2-3- ابعاد تنظیم شناختی هیجان 29
2-2-4- رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و اختلال های اضطرابی همچون اضطراب امتحان ریاضی 30
2-2-5- رویکردهای درمانی در مشکلات هیجانی از طریق آموزش تنظیم هیجانی 33
2-2-6- اصلاح راهبردهای تنظیم هیجانی ازطریق مدل گراس 34
2-2-7- راهبردهای تنظیم هیجانی سازگارانه و ناسازگارانه 42
2-3- سبک های یادگیری 43
2-3-1- انواع سبک های یادگیری 44
2-3-1-1- سبک های یادگیری شناختی 44
2-3-1-2- سبک های یادگیری کلب (همگرا، واگرا، انطباقی و جذب کننده) 48
2-3-3- چگونگی برخورد معلم با یادگیرندگان دارای سبک های مختلف 53
2-3-4- مولفه های سبک های یادگیری 55
2-3-4- ارتباط کلی بین راهبردهای تنظیم هیجانی و سبک های یادگیری با اضطراب امتحان ریاضی 57
2-4- پیشینه تحقیق 57
2-4-1- پیشینه پژوهشی در داخل کشور 57
2-4-2- پیشینه پژوهشی در خارج از کشور 58
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- روش تحقیق 62
3-2- جامعه آماری 62
3-3- نمونه و روش نمونه گیری 62
3-4- ابزار جمع آوری داده ها 63
3-5- روش اجرا 65
3-6- روش تجزیه تحلیل آماری 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها 68
4-2- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 70
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری 79
5-2- محدودیت های تحقیق  84
5-3- پیشنهادهای پژوهشی 84
5-3-1- پیشنهادهای اجرایی 85
منابع
الف) منابع فارسی 86
ب) منابع لاتین 88
پیوست 93

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی