مقاله امپرسیونیسم (دریافت گری)
این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد
فهرست
امپرسیونیسم(دریافت گری)
هنرمندان این مکتب:
ادوارد مانه:
کلود مونه:
رنوار
ادگارد دگا:
پست امپرسیونیسم[1](دریافت گری پسین).
هنرمندان این مکتب:
سورا
پل سینیاک:
سزان
به طورکلی سزان دونکته ی مهم را ازامپرسیونیسم آموخت:
گوگن:
وان گوگ:
به طورخلاصه پست امپرسیونیسم شامل گرایش های زیراست:
سمبولیسم[1]:(نماد پردازی).
هنرمندان این مکتب
اودیلون رودن:
جنبش هنرنو:
فوویسم(د دگری).
اکسپرسیونیسم(هیجان گری).
هنرمندان این مکتب:
ونسان وان گوگ:
ادوارمونش:
امیل نولده:
کته کلویتس:
کیرشنر:
طورخلاصه می توان گفت:
کوبیسم(حجم گری).
فوتوریسم (آینده نگری).
پوریسم(ناب گری).
ریونیسم(پرتوگرایی).
هنرمندان این مکتب:
میخائیل لِریونِف:
ناتالیا گِنچاروف:
دادایسم(غوغای دادا).
هنرمندان این مکتب:
ژان آرپ:
مارسل دوشان:
فرانسیس پیکابیا:
گِروس:
رائول هاوسمان:
سوررئالیسم(وهم گری).
هنرمندان این مکتب.
مارک شاگال
جورجوکیریکو:
هنرانتزاعی:
آپ آرت:
هنرمندان این مکتب:
یاکِف آگام:
بریجیت رایلی:
پاپ آرت:
جونز:
وارهول:
لیشتنشتاین:
امپرسیونیسم(دریافت گری)
درحقیقت جنبش امپرسیونیسم طی سالهای 1860م. ازشیوه ی رئالیسم زاده شد.دراین دوران نقاشان جوان تررئالیست مانند مانه،ادگارد دگا، و پیراگوست رنواربا انتخاب موضوعاتی که پیش ازآن کمترسابقه داشت، ازقبیل صحنه های پیک نیک،اجتماعات داخل کافه هاوقایق رانان ونیزنقاشی درفضای باززمینه ها ی اولیه این جنبش نوین را درنقاشی فراهم آوردند.دراین میان ادوارد مانه که به ارزش به کارگیری عملی نورورنگ درنمایش موضوعات پی برده و مجذوب آن گشته بود تئوری اولیه ی امپرسیونیسم را مطرح نمود. درهمین ایام برقراری نمایشگاه مردودان درپاریس درسال1863 م.زمینه آشنایی دیگرنقاشان جوانترمانند،مونه، پیسارو، آلفردسیسلی، فریدریک بازیل وسزان با تئوری مانه فراهم کرد.