مقاله تاثیر خرده فرهنگها بر کارایی مدیران در سازمانهای فعال در جزیره قشم
این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد
فهرست مطالب
مقدمه. ۲
تعریف فرهنگ… ۳
مبانی نظری.. ۸
باید عقل کارکند تا ۸
موضوع. ۸
فرضیه اهم. ۱۰
فرضیه اخص….. ۱۰
تاریخچه. ۱۱
هدف از انجام تحقیق.. ۱۵
روش انجام تحقیق.. ۱۷
متغیر های اساسی.. ۱۷
محدودیتها ۱۷
بوجه و زمان. ۱۷
تعریف واژهها و اصطلاحات کلیدی.. ۱۹
شرح پرسشنامه. ۲۰
مشخصات پرسشنامه. ۲۰
سئوالات… ۲۱
نتایج آمارگیر. ۲۶
تجزیه و تحلیل.. ۲۸
نتیجه. ۳۰
مقدمه
فرهنگ کلمه أی است گسترده که معنی مختلفی دارد در لغتنامه دهخدا اینچنین آمده است فرهنگ یعنی تعلیم و تربیت اما فرهنگ تعابیر مختلف و گوناگونی دارد، آداب و رسوم، رفتار و کردار، تاریخ و تمدن و ….. حتی فرهنگ در فرهنگهای (موقعیتها جغرافیایی) تعابیر و تعریف خاص خود را دارد شاید بهترین تعریف برای فرهنگ عکس العمل مردم به یک فعل باشد. یا به تعبیر ساده تر رفتار مردم در موضوع خاص.
وقتی یک فرد غیر مسلمان وارد جامع مسلمان میشود در واقع وارد یک فرهنگ گسترده شده است، و آن فرهنگ اسلامی است که جهان اسلام را شامل می شود، وقتی این فرد وارد جامعهای مانند خاور میانه میشود وارد یک فرهنگ خاور میانهای مسلمان شده که با فرهنگ واقع او 2 فرهنگ اختلاف دارد. اگر این فرد وارد کشور ایران شود. فرد مورد نظر ما وارد یک فرهنگ خاور میانهای، مسلمان، ایرانی شده است، و اگر همین فرد در شرکتی در جزیره قشم مشغول فعالیت شود. . وارد فرهنگ خاور میانهای، مسلمان، ایرانی، هرمزگانی، قشمی، شرکت … ، قسمت فروش شده است. پس این فرد برای هماهنگی خود با فرهنگ جدید باید پلهای مختلفی را پیموده تا خود را با فرهنگ جدید سازگار کند.
طبیعی خواهد بود که این نردبان از پائین به بالا خواهد بود یعنی به شکل مثلث خواهد بود و سازگار بودن با فرهنگ قسمت فروش مهمتر از سایر قسمتها خواهد بود. اما این بدان معنی نیست که سازگاری با فرهنگهای بالاتر کمرنگ شود.
همه این فرهنگها که بصورت فرهنگ و خرده فرهنگ در کتابها آمده بر کارائی مدیران موثر بوده و کمتوجهی و بیتوجهی مدیران به آنها باعث عدم موفقیت مدیران در مدیریت بوده و خواهد بود. تحقیق حاضر نگاهی است گذرا به تاثیر خرده فرهنگهای جزیره قشم بر کارائی مدیران در این جزیره.
دریانورد
چهارشنبه، 14 مرداد، 1385
تعریف فرهنگ
به همین خاطر فرهنگ در یک سازمان نیز معانی مختلفی پیدا میکند و هر یک از کارشناسان در کتابهای خود تعاریف گوناگونی از فرهنگ سازمانی نموده و گاها" تعریف مورد نظر خود را نیز مشخص ننموده لذا در طول خواندن کتاب در بعضی از موارد خواننده دچار دوگانگی در درک مطلب خواهد شد که منظور نویسنده در این جا کدام یک تعریف فرهنگ بوده است. آقای استیفن رابینز در کتاب تئوری سازمان خود، فرهنگ سازمانی به صورت
“ فرهنگ سازمانی به عنوان ارزشهای غالب که بوسیله یک سازمان حمایت میشود یا فلسفهای که خط مشی سازمان را به سمت کارکنان و مشتریان هدایت میکند یا ارزشهای که به کمک آنها کارها و امور روزمره سازمان انجام میپذیرد. یا مفروضات و باورهای بنیادی که بین اعضاء سازمان مشترک میباشد.”